Pink baby quilt

It's too hot now to imagine a little baby girl sleeping under the quilt, but in wintertime I can see her sleeping under it, nice and warm, or playing on it on the ground, or in a play pen. It is so sweet to make things for a baby.




I got the material for middle part with the babies in America. The rest are Greek materials



I still haven't  figured out what's the best way to picture a quilt. Hanging on a wall, or on a clothes-line, or laying on a bed or, as here, on a table. 



I love the pillowcases my mother-in-law made for her dowry, all handmade! They start falling to pieces, because we used them so much.



Now, being it 38 degrees Celsius over here, there won't be any use for the quilt at this moment. But.... for now I have also something for a little girl, nice to go to the beach!


Time to start sewing, I need to make a few more bags, because some people are interested in them and want to come and visit me. No time to loose!


Comments

  1. Wat een prachtige babyquilt heb je gemaakt. Zulke lieve kleurtjes!
    En dat hoedje, helemaal te gek!!
    Het is echt warm bij jullie, pff, 38 graden. Het was bij ons heel broeierig, zo'n 27 graden met flinke buien voor het afkoelen.
    Ik heb een vraagje Ada: als ik de laatste regels goed lees, de tassen die je links in de sidebar hebt staan, maak je die op bestelling tegen betaling?

    Lieve groet,
    Gerry

    ReplyDelete
  2. Blij dat je hem mooi vindt. De voorspelling is dat we zeker nog een week 36-38 graden hebben. Gelukkig hebben we air-conditioning in de woonkamer/keuken en in het souterrain waar ik werk is het altijd koel.
    Ik maak twee soorten tassen, degene die je in de sidebar ziet en strandtassen. Die staan in de blogs, net als de andere. Ik maak ze en daarna verkoop ik ze. Mensen kunnen ook bestellen, maar dan alleen een kleur, bv. een lichtblauwe of donkergroene. Ik zoek de lapjes uit en maak de combinaties. Ik verkoop de tassen voor 35 euro.
    Ik hoop dat het bij jullie een beetje afgekoeld is, maar dat het weer niet helemaal omgeslagen is en je nu zit te bevriezen, want dat gebeurt in Nederland vaak
    Groetjes, Ada

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Ada,
      Dank voor je berichtje nog even op mijn blog. Ik had verwacht dat je mij misschien even een mailtje zou schrijven, want ik kan op jouw blog geen mailadres vinden. Even miscommunicatie, geeft niets.
      Zou je mij wel even een mailtje willen sturen zodat ik met jou wat verder kan overleggen?
      Mijn mail is: merelviool@gmail.com
      De regen komt de hele dag al met bakken uit de hemel. Het is niet echt koud, rond de 20 graden. Zeg maar een echt hollandse zomer.

      Lieve groet,
      Gerry

      Delete
  3. Hartelijk dank voor de reactie die je op mijn blog achter gelaten hebt. Het was wel even zoeken naar jou om je te laten weten dat ik het erg leuk vind dat je ook volger bent geworden. Ik verbaas me er toch al over dat zo veel mensen mijn 'belevenissen' lezen, je weet niet wie het zijn, maar vanuit de hele wereld wordt gekeken en gelezen. Ik denk dan dat het Nederlanders zijn die in een ander land wonen en in jouw geval is dat dus ook zo....
    Wat is het warm in Griekenland.... hier is het heerlijk...we hebben pas een paar dagen wat zomers weer, maar het is wel instabiel; het kan zo maar gaan gieten van de regen.... je weet niet waar en wanneer.
    Ik heb me aangemeld als jouw volger, maar ik weet dat het niet goed zichtbaar is op je blog; dat komt meer voor. Heel irritant vooral voor jou. Je maakt prachtige tassen en ook het andere naaiwerk vind ik heel mooi. Laat het breiwerk nog maar een poosje liggen...daar is het idd nu veel te warm voor; het wordt wel weer eens koeler. Een heel lang verhaal en ik reageer wel weer want dat vind ik leuk om te doen. Groeten van Willemien út Fryslân.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Het is inderdaad vervelend dat ik mijn volgers niet kan zien. Op een gegeven moment is er iets fout gegaan en ik kan het op geen manier recht breien. (en ik kan best goed breien!)Het gekke is dat ik het wel kan zien, als ik een post schrijf en dat eerst wil bekijken voordag ik het publiceer.

      Groetjs, Willemien uit Friesland. Ik kom oorspronkelijk uit Limburg.

      Delete

Post a Comment

Popular Posts